SLOBODA JE ODGOVORNOST

05/01/2023

SLOBODA JE ODGOVORNOST

MENTALNO ZDRAVLJE MLADIH

Općenito govoreći, mentalno zdravlje sastavni je dio zdravlja čovjeka koje utječe na naše razmišljanje, osjećaje i produktivnost u svakodnevnom životu. Odraz mentalno zdrave osobe je samopoštovanje, prihvaćanje sebe i drugih, optimizam, vjera u bolje sutra. Činjenica je da se u našoj kulturi općenito nedovoljno govori o važnosti brige o mentalnom zdravlju, a na samo traženje pomoći se gleda kao na slabost što u velikoj mjeri utječe na ljude kojima je pomoć i podrška bližnjeg ili stručne osobe nužna.

Tijekom pandemije korona virusa, najveći utjecaj na mentalno zdravlje osjetili su mladi jer se u velikoj mjeri nisu znali postaviti u ovoj situaciji i naviknuti se na podosta nezdrav način života koji se odnosi na izoliranost i manjak socijalizacije. Osjećaj usamljenosti, nemotiviranosti, otuđenosti i bezvoljnosti rezultirao je izuzetno velikim postotkom anksioznosti i depresije. Prema istraživanjima provedenim u Hrvatskoj tokom pandemije, 52% studenata je potvrdilo kako svoje mentalno zdravlje doživljava lošijim u usporedbi s razdobljem prije pandemije, posebno napominjući nedostatak pažnje i koncentracije.

Čak 73% studenata nije uopće imalo priliku upoznavati ljude. Znatan broj studenata osjećao se anksiozno – 46%, a 29% depresivno. Na sreću, možemo reći da je razdoblje pandemije iza nas te se naš život polako vraća na staro. Nakon ovih podataka trebalo bi postaviti pitanje: „Koja je najučinkovitija pomoć za rješavanje posljedica korona virusa na mentalno zdravlje?“

Za kvalitetan i sretan život potrebno je voditi brigu o svojim mislima, potrebama, biti u okruženju koje pozitivno utječe na nas te se distancirati od svega što nas ne ispunjava i crpi nam energiju. Kako stvari ne bi izmakle kontroli, treba reagirati na vrijeme odnosno promijeniti nezdrave životne navike jer će u suprotnom pojedinac stvoriti zonu komfora i sukladno tome stvorit će se osjećaj nemogućnosti promjene.

Vrlo je bitno riješiti probleme, a ne ih „gurati pod tepih“ i ponašati se kao da ih nema jer posljedice mogu biti trajne. Briga o mentalnom zdravlju jednako je bitna kao i briga o tjelesnom zdravlju, dakle, stvaranje zdravih životnih navika je ključno. Zdrave životne navike podrazumijevaju boravak u prirodi, ograničeno korištenje društvenih mreža, zdrave navike spavanja, ravnomjerna prehrana, učenje kako izražavati i ne potiskivati emocije te u konačnici širenje kruga poznanstava i okruženje ljudima koji pozitivno utječu na nas.

Poželjan je i razgovor sa stručnom osobom koja daje objektivno mišljenje, uočava postojanje problema i pomaže u rješavanju istog. U današnje vrijeme nudi se velik izbor stručnih osoba, kako u offline tako i u online svijetu pa si svatko može odabrati onaj način koji mu više odgovara. Nemojte se voditi mišljenjem pojedinaca koji smatraju osobe koje žele pomoć stručnjaka „slabima“ već zapamtite: Traženje pomoći čin je vrlo hrabre i snažne osobe!

Za kraj, važno je shvatiti da se svaka osoba u nekom trenutku života susreće sa poteškoćama i preprekama, međusobno nas razlikuje samo percipiranje tih izazova. Važno je ostati priseban i zapamtiti da će loši trenuci proći.

Izvor: HAZef

Prijašnja objava

SAT ZA NAŠU PLANETU

Slijedeća objava

RIO GRANDE do NORTE – VELIKI IZVOZNIK VJETRA

Možda će Vas interesirati i ovo:

U KRIZNIM SITUACIJAMA TREBA BITI SAM

Uvriježeno je mišljenje kako se depresija i osjećaj bespomoćnosti najbolje prevladava druženjem i općenito aktivnim društvenim životom. No, znanstvenici iz izraelskog grada Haife nas uvjeravaju u suprotno. Oni su proučavajući ponašanje laboratorijskih štakora došli do […]

SVJETSKI DAN RODITELJA

Vaša djeca nisu vaša djeca. Ona su sinovi i kćeri čežnje života za samim sobom. Ona dolaze kroz vas, ali ne od vas. I premda su s vama, ne pripadaju vama. Možete im dati svoju […]